Med en klar bild av vilken mat vi faktiskt handlar, blir det mycket lättare för oss konsumenter att nå våra egna uppsatta mål. Det stora matexperimentet bygger på att Awaresome hämtar information från mathandelns olika kundklubbar. Den framtida kostnadsfria tjänsten kommer att på ett helt nytt sätt kunna inspirera och hjälpa svenska och europeiska konsumenter i matbutiken. Samtidigt ger den möjligheter för matproducenter att ta fram mer hälsosam och hållbar mat som syns mer.
Awaresome behöver din fullmakt för att få tillgång till den data om dina inköp som din kundklubb redan har insamlad.
Din data är fullständigt trygg hos oss och hanteras enligt GDPR:s riktlinjer. Alla uppgifter anonymiseras så att inte tredje part kan se vem den rör. Ingen data kommer att säljas vidare. All information på individnivå raderas inom ett halvår efter att testet är klart, uppskattningsvis cirka nio månader från att du gått med i testet.
Ungefär 100 konsumenter som deltar får möjlighet att se vilken information vi kan presentera om just deras hushåll och ges möjlighet att lämna feedback på materialet. Kontakta oss om du är intresserad av det, eller om du har några andra frågor via info@awaresome.se
Välj nedan vilka kundklubbar som du är medlem i och vill att Awaresome skall hämta din information ifrån